Vira

Välkommen till Vira

Vi är mycket glada och förväntansfulla över att få berätta att det nu är klart att Lärande grundskola Vira blir en F-9 skola. Höstterminen 2024 öppnade Lärande Grundskola Vira i en ny toppmodern skolbyggnad med en fantastisk skolgård. Skolan kommer att växa succesivt med start för årskurs 6 hösten 2024. År 2027 är skolan fullt utbyggd till en F-9 skola.

Lärande Grundskola Vira är idag en F-5 skola som är belägen på Viravägen 5 i Upplands Väsby. Här jobbar vi i starka team som jobbar med eleverna hela dagen. Vi har vackra grönområden angränsande till skolan som bjuder in till undervisning utomhus. Nya skolan bjuder på fräscha och rymliga lokaler samt ett eget tillagningskök.

Registrera din ansökan via länken nedan

Intresserade vårdnadshavare välkomnas att ställa sitt barn i kö och registrera sin ansökan.

Ansökan till Lärande Grundskola Vik (Vira)

Elias Merei

Biträdande rektor

När vi flyttade till Upplands Väsby fick jag tips om att Lärande Grundskola Vira var en bra skola – och det stämmer. Det blev faktiskt ännu bättre än jag trodde!

Vårdnadshavare till elev i team 5