Nu inviger vi Lärande Grundskola Vira!

25 september 2024

I samarbete med Upplands Väsby kommun firar vi tillsammans öppnandet av vår nya skola. Nu har vi äntligen tagit steget in i en toppmodern F-9 skola till det nya läsåret. Här möts eleverna av inspirerande och stimulerande lärmiljö, både inomhus och utomhus. Den 26 september blir det en dag fylld av glädje och firande!

Nu inviger vi Lärande Grundskola Vira!

Vår lärmiljö i skolan sätter lärande i ett sammanhang som uppmuntrar till nyfikenhet, kreativitet, samarbete och utveckling vilket ger eleverna de bästa förutsättningarna att växa och lyckas i sitt lärande – nu och i framtiden.

Sofia Tunell, rektor på Lärande Grundskola Vira ser fram emot dagen med glädje.

- Invigningen markerar starten på en ny och spännande resa där vi tillsammans skapar en miljö som främjar elevernas lärande och engagemang. Vi ser fram emot att fira denna dag som en glädjefylld milstolpe och ett steg framåt tillsammans med hela skolans gemenskap.

Anna Hedström, enhetschef för projekt- och fastighetsutveckling på Upplands Väsby kommun, betonar vikten av skolans hållbarhet och säger:

- Efter nästan åtta års arbete med att ersätta Vikskolans äldre skolbyggnader känns det fantastiskt roligt att få visa upp en hållbar skolbyggnad. Kommunen har byggt en skola med hårda miljökrav, låg energiförbrukning och medvetna materialval som underlättar drift- och förvaltning av både byggnad och skolgård.

Under invigningen visar man stolt upp skolans inomhus- och utomhusmiljöer och det blir även spännande aktiviteter för deltagarna.

Grattis säger vi på Lärande!